Ethnic



If you ask me what I really love in fashion, I will say ethnic jewelry and handmade stuff. Actually I rarely wear bracelets or necklaces but I'm looking forward to rectifying this situation. So I am always looking for something authentic to accessorize my outfits. It is also a way to support local talents and to acquire a unique accessory. I purchased this handmade set of jewels last week at the Spring Fair organized by Women's Guild Oman, from a very nice and talented Oman-based lady. She designs beautiful pieces, especially ethnic and beaded jewelry. You can check her work on her Facebook page: JewelBoxPage.

So here is my look from yesterday night and at the end of the post, photos of the jewelry itself on daylight.

Si vous me demandez ce que je préfère dans la mode, je vous répondrai sans hésiter les bijoux ethniques et tout ce qui est fait main. En fait, je porte rarement des bracelets ou des colliers mais je compte bien y remédier. Je suis donc toujours à la recherche de quelque chose d'authentique pour accessoiriser mes tenues. C'est aussi une façon de soutenir les talents locaux et d'avoir un accessoire unique. J'ai acheté cette parure faite main par une talentueuse jeune femme, la semaine dernière à la Spring Fair (l'équivalent d'une foire) organisé par la Women's Guild Oman. Elle crée de très belles pièces, en particulier des bijoux en perles et de type ethnique. Vous pouvez jeter un coup d'oeil à son travail sur sa page Facebook: JewelBoxPage.

Et voilà ce que je portais hier soir avec, en fin d'article, des photos de jour des bijoux.


Turban scarf + Top: H&M / Pants: Promod / Necklace+EaringsJewelBoxPage 



Comments

R said…
I also LOOOOVE handmade jewelry!:D So elegant and unique :)