Beauty World Middle East 2015 - French discoveries #1

If you are in Dubai and if you are interested in anything beauty related, then you should attend this event (check the website here) that is taking place at the World Trade Centre exhibition hall from 26th to 28th of May. Exhibitors from all around the world are here to showcase their products -from the makeup industry to spa and wellness services - in order to find local distributors. It's a great way to discover new brands and talk directly with the persons in charge. As you might expect, I am particularly interested by makeup, skin care and hair care products, especially organic brands.

Si vous êtes à Dubai et que vous aimez tout ce qui concerne la beauté, vous devriez aller visiter le Beauty World Middle East 2015 qui se tient au World Trade Centre exhibition hall du 26 au 28 mai. Des exposants sont venus du monde entier pour présenter leurs produits et éventuellement contracter avec des distributeurs locaux - allant du makeup aux services spa. C'est une occasion de découvrir de nouvelles marques et d'avoir un contact direct avec leurs responsables ou représentants. Comme vous pouvez vous en doutez, mon intérêt se porte particulièrement sur le makeup, les soins pour la peau et les cheveux et surtout les marques bio.



And this year French brands are on the top of my list for when it comes to high quality products! Not that I want to play the overly patriotic citizen but French people how to do it properly. I was so excited to see that Léa Nature group is here as I absolutely love one of their brands called So'BioEtic, I really do wish they could be sold in the UAE. Crossed fingers! For now, I need to bring their products from France so I can make reviews for you, which unfortunately will take time. I wish some products would be sold during the exhibition though.

Cette année les marques français sont dans ma ligne de mire parce qu'il n'y a pas à dire, ils savent produire des produits de qualité. Ce n'est pas pour la jouer chauvin mais on ne peut pas nier que les français savent s'y prendre. J'étais super excitée de voir le groupe Léa Nature puisque j'adore l'une de leur marque So'BioEtic. J'espère tellement qu'ils seront vendus aux Emirats, croisons les doigts ! Pour le moment, je ne peux que me procurer leur produit en France pour pouvoir en faire des revues pour vous, ça veut donc dire que tout ça va prendre du temps. J'espérais que des produits seraient vendus à l'exposition, dommage.










I discovered two French brands that look really good as I have been able to see the products themselves and talk with the team: Vegetalement Provence and its vegetal cosmetics caught my eyes first. Ah, la Provence... Such a charming region with its lavender fields and vineyards, the sound of the crickets and its nice weather. And there is also Terra Continens that allowed me to travel through its fragrances from la Bretagne in France to Bali - my favorite scent is Esprit d'Australie. It's funny that I waited to live in Dubai to discover French brands.

J'ai découvert Vegetalement Provence et ses cosmétiques végétales qui m'ont particulièrement intéressée. Ah, la Provence... Une si belle région ! 
Il y a aussi Terra Continens que je ne connaissais pas du tout et qui m'a fait voyagé à travers ses senteurs, de la Bretagne jusqu'à Bali - j'ai adoré l'Esprit d'Australie.

C'est drôle de constater que j'ai attendu de m'installer à Dubai pour découvrir des marques françaises. 





































Comments

Unknown said…
Merci Noor pour cet article que j'ai partagé sur notre page facebook
A bientôt
Terra Continens
Unknown said…
Au plaisir, en espérant retrouver vos produits à Dubai !